Rozvody
Podľa umiestnenia váčkového hriadeľa a ventilu sa delia na rozvody:
- s vačkovým hriadeľom v bloku motora:
-
s vačkovým hriadeľom v hlave valcov:
- OHC (over head camshaft) — s ventilmi aj vačkovým hriadeľom v hlave valca
- DOHC alebo 2xOHC — s dvoma vačkovými hriadeľmi v hlave valca
Konštrukcia kde je vačkový hriadeľ uložený v bloku motora, pri kľukovom hriadeli je typická pre staršie rozvody. Rozvody F sú zložité a pri rozvodoch SV sa veľmi ťažko vytvára spaľovací priestor s vhodnými vlastnosťami, preto sa v súčasnosti takmer nepoužívajú.
Konštrukcia s vačkovým hriadeľom uložený v hlave valcov je typická pre moderné motory.
Výmena pohonu rozvodu
Vôľa v pohone ovplyvňuje predstih a je povolená tolerancia kolísania predstihu pri chode naprázdno ` 5°. Ak vôľu neodstránime napnutím reťaze, meníme obyčajne reťaz aj kolesá:
1.Sprístupniť.
2.Označiť vzájomnú polohu súčiastok.
3.Ak nemám napínanie, párovať kolesá (sú triedené A,B,C).
4.Rešpektovať pokyny výrobcu.
5.Pri doťahovaní použiť momentový kľúč.