Poruchy a opravy jednotlivých časti palivovej sústavy
Palivová nádrž – je zásobníkom paliva pre motorové vozidlo
Poruchy palivovej sústavy:
- upchatý odvzdušňovací otvor zátky palivovej nádrže môže spôsobiť vznik podtlaku,
ktorý zabraňuje výtoku paliva
- znečistenie palivovej nádrže napr. vodou, kalom, koróziou odstránime demontážou
nádrže a jej vyčistením
- zanesenie výstupných palivových otvorov kalom alebo farbou odstránime prefúknutim
celého vedenia paliva stlačeným vzduchom smerom od podávacieho čerpadla k nádrži
- kontrolka stavu paliva neukazuje stav, príčinou je chybný kontakt
- prasknutá alebo predratá nádrž, neodporúča sa nádrž zvárať, lepšie je vymeniť ju za novú
Palivové potrubie – je spojovacím článkom medzi nádržou, podávacím čerpadlom
a vstrekovacím zariadením príp. karburátorom.
Palivové potrubie musí spĺňať tieto požiadavky:
paliva
a tým k vzniku palivových pár
a tým k úniku paliva
privedieme tlakový vzduch
Palivové čerpadlo – dopravuje palivo z nádrže k elektronickému vstrekovaniu paliva alebo
do karburátora. V benzínových motoroch sa najčastejšie používajú membránové čerpadlá.
Poruchy čerpadla:
ventilu, ventily vymeníme za nové
Čističe paliva - slúžia na odstránenie nečistôt z paliva, nečistoty ovplyvňujú správnu funkciu vstrekovacieho zariadenia a vstrekovačov, pri nesprávnej funkcii sa menia za nové
Čističe vzduchu - slúžia na čistenie vzduchu, v prípade znečistenia sa znižuje výkon motora a zvyšuje sa spotreba paliva
V praxi sa používa:
1. Suchý čistič - čistiaca vložka je tvorená filtračným papierom, vyčistenie nie je možné,
znečistená vložka sa musí vymeniť
2. Čistič s olejovou náplňou - spodná časť komory čističa je naplnená olejom, ktorý sa
po určitom čase znečistí a musí sa vymeniť, pri výmene
treba dbať na dodržanie správnej výšky hladiny oleja