Poruchy a opravy jednotlivých časti palivovej sústavy

Palivová nádrž – je zásobníkom paliva pre motorové vozidlo

Poruchy palivovej sústavy:

- upchatý odvzdušňovací  otvor zátky palivovej nádrže môže spôsobiť vznik podtlaku,

  ktorý zabraňuje výtoku paliva

- znečistenie palivovej nádrže napr. vodou, kalom, koróziou odstránime demontážou

   nádrže a jej vyčistením

 - zanesenie výstupných palivových otvorov kalom alebo farbou odstránime prefúknutim

   celého vedenia paliva stlačeným vzduchom smerom od podávacieho  čerpadla k nádrži

 - kontrolka stavu paliva neukazuje stav, príčinou je chybný kontakt

 - prasknutá alebo predratá nádrž, neodporúča sa nádrž zvárať, lepšie je vymeniť ju za novú

 

Palivové potrubie – je spojovacím článkom medzi nádržou, podávacím čerpadlom

a vstrekovacím zariadením príp. karburátorom.

Palivové potrubie musí spĺňať tieto požiadavky:

-všetky spoje musia byť dostatočne tesné, netesnosť spôsobuje poruchy plynulej dodávky

  paliva

-nesmie byť umiestnené v blízkosti výfukového potrubia, dochádza k ohriatiu  potrubia

  a tým k vzniku palivových pár

-v potrubí je potrebné kontrolovať všetky zúžené miesta, aby nedošlo k vzniku prasklín

 a tým k úniku paliva

-tesnosť potrubia  preskúšame pod vodou, kde jednu časť  uzatvoríme a druhým vývodom

  privedieme tlakový vzduch

 

Palivové čerpadlo – dopravuje palivo z nádrže k elektronickému vstrekovaniu paliva alebo

do karburátora. V benzínových motoroch sa najčastejšie používajú membránové čerpadlá.

Poruchy čerpadla:

-netesnosť telesa
-únik paliva zo spojov
-pripojenie potrubia
-nedostatočná dávka paliva spôsobená zanesením nečistotami
- čerpadlo nedrží palivo, palivo zapadá, vplyvom netesnosti nasávacieho alebo výtlačného

  ventilu, ventily vymeníme za nové

 

Čističe paliva -  slúžia na odstránenie nečistôt z paliva, nečistoty ovplyvňujú správnu funkciu vstrekovacieho zariadenia a vstrekovačov, pri nesprávnej funkcii sa menia za nové

Čističe vzduchu -  slúžia na čistenie vzduchu, v prípade znečistenia sa znižuje výkon motora a zvyšuje sa spotreba paliva

V praxi sa používa:

1. Suchý čistič -  čistiaca vložka je tvorená filtračným papierom, vyčistenie nie je možné,

                              znečistená vložka sa musí vymeniť

2. Čistič s olejovou náplňou -  spodná časť komory čističa je naplnená olejom, ktorý sa

                                                     po určitom čase znečistí a musí sa vymeniť, pri výmene

                                                     treba dbať na dodržanie správnej výšky hladiny oleja