Vstrekovací systém Common Rail
- ide o systém vstrekovania zo spoločnej a rozdeľovacej rúrky,
používa sa pri motoroch s priamym vstrekovaním paliva
- vstrekovanie množstva paliva je dané tlakom paliva v rozdeľovacej
rúrke a otváracím časom vstrekovača
- motor má mäkší a tichší chod
Diagnostika a údržba systému
Vychádza z pokynov výrobcu
Základom je kontrola:
- vstrekovačov, vstrekovacieho tlaku, tesnosti dýzy
- tlakov vo valci motora, vykonáva sa kompresiomerom
- palivových čističov a ich výmeny cca po 20 000km
- je zakázané používať bionaftu, má nižšiu výhrevnosť a iné tepelné
vlastnosti
- elektromagnetických ventilov
- kontrola komponentov regulácie vstrekovaného množstva paliva,
na túto kontrolu potrebuje riadiaca jednotka nasledujúce informácie
- otáčky motora
- nasávanú hmotnosť vzduchu
- postavenie snímača plynového pedálu
- teplotu paliva, nasávaného vzduchu a motora