Vstrekovací systém Common Rail

- ide o systém vstrekovania zo spoločnej a rozdeľovacej rúrky,

  používa sa pri motoroch s priamym vstrekovaním paliva

- vstrekovanie množstva paliva je dané tlakom paliva v rozdeľovacej

  rúrke a otváracím časom vstrekovača

- motor má mäkší a tichší chod

-vstrek je rozdelený na dve časti – predvstrek tzv.pilotná dávka  a  hlavný vstrek

 

Diagnostika a údržba systému

Vychádza z pokynov výrobcu

Základom je kontrola:

- vstrekovačov, vstrekovacieho tlaku, tesnosti dýzy

- tlakov vo valci motora, vykonáva sa kompresiomerom

- palivových čističov a ich výmeny cca po 20 000km

- je zakázané používať bionaftu, má nižšiu výhrevnosť a iné tepelné

   vlastnosti

- elektromagnetických ventilov

- kontrola komponentov regulácie vstrekovaného množstva paliva,

  na túto kontrolu potrebuje riadiaca jednotka nasledujúce informácie

  - otáčky motora

  - nasávanú hmotnosť vzduchu

 - postavenie snímača plynového pedálu

 - teplotu paliva, nasávaného vzduchu a motora