Rámy a samotné karosérie – účely, druhy

 

Účel – rám je základnou nosnou časťou automobilu, prenáša posuvnú silu

           z hnacích kolies na karosériu a pri brzdení zachytáva brzdnú silu.

Malé a stredné osobné automobily – nemajú rám, nahrádza ho samonosná

karoséria, strojové skupiny podvozku sú ku karosérii priamo pripevnené

Nákladné automobily – sú skonštruované so samostatným rámom ako hlavnou

nosnou časťou automobilu

Druhy rámov

-rebrinový rám -

– 2 pozdĺžniky ( profilu U, I) spájané priečkami.

                                               Priečky sú k pozdĺžnikom privarené, alebo prinitované

-chrbticový rám

je to chrbticová rúra U profilu alebo vzadu

                                               rozvidlená pre motor, alebo diferenciál. Cez rúru ide gardánový

                                               hriadeľ

-plošinový rám
 
Plošinový rám – sú to dva pozdĺžniky, medzi ktorými sú oceľové platne, ktoré slúžia ako podlaha karosérie.