Konštrukčné časti prevodového mechanizmu

 

Prevodový mechanizmus je časť automobilu spájajúca motor vozidla s hnacími kolesami, pričom zabezpečuje prenos krútiaceho momentu, alebo prenos prerušuje.

Prevodový mechanizmus automobilu: 1 – spojka, 2 – prevodovka, 3 – pružný kĺb  4 – kĺbový hriadeľ, 5 – stály prevod hnacej nápravy, 6 - diferenciál

To znamená, že umožňuje: 1) Prerušenie prenosov krútiaceho momentu – spojka

                                           2) Prerušenie prenosu krútiaceho momentu vtedy, keď hnaná časť má

väčšie otáčky ako hnacia – voľnobežky

3) Zmenu veľkosti krútiaceho momentu – prevodovky a krútiace prevody

4) Stále spojenie jednotlivých mechanizmov – spojovacie alebo lbové hriadele

5) Rozdelenie prenášaného krútiaceho momentu – Rozdeľovacia prevodovka a diferenciál