Konštrukčné časti prevodového mechanizmu
Prevodový mechanizmus je časť automobilu spájajúca motor vozidla s hnacími kolesami, pričom zabezpečuje prenos krútiaceho momentu, alebo prenos prerušuje.
Prevodový mechanizmus automobilu: 1 – spojka, 2 – prevodovka, 3 – pružný kĺb 4 – kĺbový hriadeľ, 5 – stály prevod hnacej nápravy, 6 - diferenciál
To znamená, že umožňuje: 1) Prerušenie prenosov krútiaceho momentu – spojka
2) Prerušenie prenosu krútiaceho momentu vtedy, keď hnaná časť má
väčšie otáčky ako hnacia – voľnobežky
3) Zmenu veľkosti krútiaceho momentu – prevodovky a krútiace prevody
4) Stále spojenie jednotlivých mechanizmov – spojovacie alebo lbové hriadele
5) Rozdelenie prenášaného krútiaceho momentu – Rozdeľovacia prevodovka a diferenciál