Prevodovky

 

Prevodovky sú vlastne prevody uzatvorené do prevodovej skrine.

 

Zabezpečujú:   1) Hospodárnosť chodu pri optimálnych otáčkach

                        2) Zmenu pomeru otáčok motora a hnacích kolies

                        3) Jazdu za sťažených podmienok ( do kopca)

Ďalej umožňujú:          1) Zaradiť neutrál na ľubovoľne dlhý čas

                                    2) Zaradiť spätný chod

                                    3) Brzdiť motorom

Prevodovky so stupňovitou zmenou prevodového pomeru podľa počtu hriadeľov delíme na:     

  1. Dvojhriadeľové
 

2) Trojhriadeľová prevodovka – s dvojitými prevodmi

 

Podľa  spôsobu zaraďovania prevodových stupňov:     

           1) S priamym zaraďovaním silou vodiča

                                                           2) S nepriamym zaradením vodičom s pomocným zariadením

                                                           3) Automatické zaraďovanie

 

Podľa synchronizácie:  1) Nesynchronizované prevodovky – pri preraďovaní prevodových stupňov je

                                    potrebné medziplynom vyrovnávať otáčky hnacieho a hnaného hriadeľa

                                    2) Synchronizované prevodovky – zabraňujú nárazom pri preraďovaní

stupňov tým, že sa vyrovnávajú rýchlosti spájaných častí trením pomocou

synchronizačnej spojky. 

 

 
Automatická prevodovka DSG