Diferenciály
Diferenciál je prevodový mechanizmus, kt.samočinne umožňuje rozdielne otáčky ľavého aj pravého hnacieho kolesa, príp. prednej aj zadnej nápravy automobilu súčasne s pohonom oboch polnáprav, keď obe kolesá alebo nápravy nevykonávajú rovnakú dráhu – napr. v zákrute.
Kužeľový a čelný diferenciál
Účel: - umožniť rozdielne otáčky hnacích kolies
- rozdeliť Mk rovnomerne na obe hnacie kolesá
Hl. časti kužeľového diferenciálu: pastorok, tanierové koleso, klietka diferenciálu, satelity, centrálne (planetové) koleso, hnací hriadeľ ľav.kolesa, hnací hriadeľ prav.kolesa.
Hl. časť čelného diferenciálu: pastorok, tanierové koleso, klietka diferenciálu, čapy satelitov, satelity, centrálne koleso, hnací hriadeľ kolesa.
princíp činnosti diferenciálu – podrobne učebnica!!!
Údržba rozvodoviek má podobný systém ako prevodovka .
Obsahuje dve operácie:
kontrolu olejovej náplne
kontrolu hlučnosti
Diferenciál je prevodový mechanizmus, kt.samočinne umožňuje rozdielne otáčky ľavého aj pravého hnacieho kolesa, príp. prednej aj zadnej nápravy automobilu súčasne s pohonom oboch polnáprav, keď obe kolesá alebo nápravy nevykonávajú rovnakú dráhu – napr. v zákrute.
Kužeľový a čelný diferenciál
Účel: - umožniť rozdielne otáčky hnacích kolies
- rozdeliť Mk rovnomerne na obe hnacie kolesá
Hl. časti kužeľového diferenciálu: pastorok, tanierové koleso, klietka diferenciálu, satelity, centrálne (planetové) koleso, hnací hriadeľ ľav.kolesa, hnací hriadeľ prav.kolesa.
Hl. časť čelného diferenciálu: pastorok, tanierové koleso, klietka diferenciálu, čapy satelitov, satelity, centrálne koleso, hnací hriadeľ kolesa.