Diferenciály

 
 
 Diferenciál je prevodový mechanizmus, kt.samočinne umožňuje rozdielne otáčky ľavého aj pravého hnacieho kolesa, príp. prednej aj zadnej nápravy automobilu súčasne s pohonom oboch polnáprav, keď obe kolesá alebo nápravy nevykonávajú rovnakú dráhu – napr. v zákrute.
 
Kužeľový  a čelný diferenciál
 
Účel: - umožniť rozdielne otáčky hnacích kolies
 
- rozdeliť Mk rovnomerne na obe hnacie kolesá
 
Hl. časti kužeľového diferenciálu: pastorok, tanierové koleso, klietka diferenciálu, satelity, centrálne (planetové) koleso, hnací hriadeľ ľav.kolesa, hnací hriadeľ prav.kolesa.
 
Hl. časť čelného diferenciálu: pastorok, tanierové koleso, klietka diferenciálu, čapy satelitov, satelity, centrálne koleso, hnací hriadeľ kolesa.
 
princíp činnosti diferenciálu – podrobne učebnica!!!
 
Údržba rozvodoviek má podobný systém ako prevodovka .
 
Obsahuje dve operácie:
 
kontrolu olejovej náplne
kontrolu hlučnosti
 

 

Diferenciál je prevodový mechanizmus, kt.samočinne umožňuje rozdielne otáčky ľavého aj pravého hnacieho kolesa, príp. prednej aj zadnej nápravy automobilu súčasne s pohonom oboch polnáprav, keď obe kolesá alebo nápravy nevykonávajú rovnakú dráhu – napr. v zákrute.

 

Kužeľový  a čelný diferenciál

 

Účel: - umožniť rozdielne otáčky hnacích kolies

 

           - rozdeliť Mk rovnomerne na obe hnacie kolesá

 

Hl. časti kužeľového diferenciálu: pastorok, tanierové koleso, klietka diferenciálu, satelity, centrálne (planetové) koleso, hnací hriadeľ ľav.kolesa, hnací hriadeľ prav.kolesa.

 

Hl. časť čelného diferenciálu: pastorok, tanierové koleso, klietka diferenciálu, čapy satelitov, satelity, centrálne koleso, hnací hriadeľ kolesa.